صفحة الموقع الرئيسية - منتديات الشرس - خلفيات شاشة - احوال الطقس - دليل المواقع المميزة - مقاطع فيديو - فلاشات مضحكة
عالم الابراج و الفلك - مفاتيح دول العالم - ترددات القنوات - استعلام عن IP - الغاز و فوازير - المواضيع الذهبية - اعلن لدينا - اتصل بنا

رحلة جميلة ولكن ..

بالامس ذهبت مع اهلي رحلة الى البر في البحرين ، الجو كان شوية بارد لكن الجمعة مع بعض والمشاوي لا تضاهى بثمن ..

اول ما وصلنا مدينا المدّة و شكّينا اللحمة و ولعنا النار .. الفحم كان من نوعية ممتازة والهوا ساعد على انو النار تشتعل كويس .. عموما الساعه كانت حوالي 4 فما كان فيه وقت علشان نلعب كرة او شدّة او اي شي ثاني ، على طول شوينا اللحم والريش والدجاج واكلناهم مع حلول المغرب ..

بعدين حفرنا حفرة صغيرة وجمعنا حطب يابس ورمينا الجمر فيها وحطينا شوية كاز علشان نولع نار تاضي علينا الدنيا .. انا بالنسبة لي كنت قاعد بضبط بهالنار واشتغلت ليها عشان تولع تمام .. لكن وانا بضبط بالاحجار اللي حول النار نسيت انها نار وحركت واحد بايدي وشلته وضغطت باصبعي على الحجر علشان اثبته في الرمل .. نسيت انها نار وماحسيت بشي الا بعد كم ثانية لما تفحم اصبعي ..

الالم ما كان قوي جدا جدا ولكن كان مؤلم ، ربما لان الحرق كان كبير وتغلل بقوة داخل الجلد .. لانه اصبعي صار مكان الحرق لونه اسود وجاف جفاف شديد .. انا على كل حال حطيته في كاس ماي بارد و ظليت كل الطريق الى البيت رافع اصبعي باتجاه الهوا البارد .. كأني بسوي لكل من في الشارع OK :) ..

لما رجعت حطيت دوا الحرق ونمت على طول علشان ما احس بالالم . ولما صحيت كان احسن وما حسيت بوجع ولاشي ولكن كان اكثر جفافا .. على العموم بالرغم من الحرق ولكن استمتعت بالرحلة الى البر وبالفعل الرحلة غيرت مزاجي ونسيت كل هموم الدرجات والتظلمات . الحمدلله دائما وابدا ..

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

التعليقات 2 على “رحلة جميلة ولكن ..”

  1. شذى:

    يا مسكييييييييييييييييين
    بصراحه انت كلك على بعضك تضحك
    ولازم تكون تعبي البطاريه عشان ما تنسي قبل ما تروح رحله
    ولا بتنسي نفسك في المره الجايه
    ok bye

  2. al'3la:

    بصراحة ابداع .. وانا اتابع الصفحة دائما ..
    اكتب ونحن نقرا ..

    بوركت .. :)

أكتب تعليقاً